خواص انار


http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9b/Pomegranate02_edit.jpg


boxa65j5ngagaud54b3h.gif

گردنبند جومونگ

گردنبند جومونگ

گردنبند جومونگ

تقدیم به طرفداران جومونگ

گردنبند فوق العاده زیبا و پرطرفدار

فوق العاده شیک و زیبا

هدیه ای مناسب برای آنکه دوستش دارید

طراحی متفاوت و خیره کننده

پیشنهادی برای بهتر شدن

قیمت
:6990تومان

خرید پستی:برای خریدگردنبند جومونگ، ابتدا پس از کلیک روی دکمه زیر و پر کردن فرم خرید پستی، سفارش را درب منزل یا محل کارتان دریافت کرده، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. برای مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

میوه ای است سرشار از ویتامین وبه علت داشتن آهن و سایر عناصر دیگر دی هضم می باشد .خوردن دانه های انار به مراتب بهتر از نوشیدن آب اناراست . انار میوه ای است که به آن خون ساز می گویند و به همین علت بهترین موقع برای مصرف آن صبح وقبل از صبحانه است . انار مقوی قلب ، مفرح ، دفع کننده چربی ، رفع کننده سموم اغلب عفونتهایداخلی ، دافع حرارت می باشد و خوردن انار با پرده های سفید آن شکم را دباغی میکند ، رب انار ، برگ انار در ضعف معده ، کمی اشتها ، تهوع ، ضعف عمومی ، تصفیه خون ، خاصه در دختران جوان و دررفع میگرن بسیار مفید است.

دانه های میوه ی جنگلی انار که به (نار دان)شهرت دارد در معالجه اسهال بسیار موثر است . اب انار شیرین باشکر ونشاسته برای درد سینه وسرفه توصیه می شود . رب انار نیز برای رفع خماری موثر است.
ارزش غذایی
در صد گرمدانه انار مواد زیر موجود می باشد :انرژی 38 کالریآب 82 گرمپروتئین 0/4 گرمچربی 0/3 گرممواد نشاسته ای 10 گرمکلسیم 4 گرمسدیم 3 میلی گرمپتاسیم 260 میلی گرمآهن 0/5 میلی گرمویتامین ب 1 0/2 میلی گرمویتامین ب 2 0/03 میلی گرمویتامین ب 3 0/02 میلی گرمویتامین ث 4 میلی گرمخواص انار
از جمله خواص آن می توان به موارد زیر اشاره نمود :
1- انار خون راتصفیه کرده و تقویت کننده قلب و کلیه است.
2- انار اشتها آور است وبهتر است قبل از غذا مصرف شود.
3- انار در رفع اوره و کلسترول ، دفع سموم و تعادل مایعات بدن به خصوصخون نقش مهمی را ایفا می کند.
4- مصرف انار شیرین، ایجاد شادی نموده و رنگ رخسار را باز می کند.
5- مصرف انار شیرین تقویت کننده کبد می باشد و در معالجه یرقان( زردی) مفید است.
6- انار ترش و شیرین( ملس) باعث کاهش فشار خون می شود.
7- مصرف انار در معالجه راشی تیسم، کم خونی و ضعف اعصاب مؤثر است و بهبدن نیرو می بخشد.
تذکرات
1- انار برای اشخاصیکه دچار یبوست هستند، مضر است.
2- انار میوه ای سرد است، بنابراین اشخاصی که سرد مزاج هستند پس ازخوردن آن، مقداری آب جوش با نبات باید بخورند.
3- انار برای کسانیکه دچار نفخ معده هستند، ضرر دارد. زیاده روی درمصرف انار ترش ایجاد زخم معده می کند.
4- جوشانده پوست درخت و پوست ریشه آن که برای رفع کرم بکار می رود ممکناست ایجاد سرگیجه و استفراغ کند.

خواص قسمت های دیگر درخت انار:
1- جوشانده پوستانار برای گلو درد و زخم گلو ورفع بواسیر مفید می باشد.
2- جوشانده گل انار برای از بین بردن زخم های دهان و اسهال مزمنوبهمراه کنجد برای بهبود سوختگی مفید می باشد.
3- جوشانده ریشه انار برای دندان درد و تنظیم عادت ماهیانه در زنانمفید می باشد.
4- جوشانده پوست درخت انار اثر ضد کرم دارد.
خاصیت‎ضد سرطانی‎آب‎انار
پژوهش*های‎جدیدنشان می‎دهد آب‎انار خاصیت‎ضد سرطانی‎دارد. متخصصان‎تغذیه‎مصرف‎آب‎ا نار را صبح‎و پیش‎از صبحانه‎‎توصیه می‎کنند.
طبق تحقیقات سازمان کشاورزی ایالات متحده آمریکا (USDA) انار منبع خوبی از آنتی اکسیدانها، پتاسیم و ویتامین C است پژوهشگران‎ آکادمی‎ علوم‎ امریکا دریافته اند که ، مصرف‎ آب‎ انار از ابتلاء بـه‎ سرطان‎ پروستات‎ جلوگیری‎ می‎کند.
ایسکانیوزـ انار سرشار از ویتامین های A،B،C،E و قند تانن و یک ماده مفید دیگر به نام «کره ماناتین» است.

انار دارای آهن و ویتامین های لازم خون سازی است. انار خواص درمانی خاصی دارد. این میوه در صورتی که شیرین باشد برای سینه و ریه بسیار مفید است و انار ترش برای آنها که طبیعت گرم دارند مفید تر است. آب انار سنگین تر از خوردن دانه های انار است،انار با داشتن ویتامین B سبب تقویت اعصاب می شود و به علت داشتن ویتامین B6 ضد استفراغ بوده و درمان کننده ویار زنان باردار است.
هم چنین انار به علت داشتن آهن و ویتامین های موجود در آن برای خونسازی بدن مفید است و بهترین موقع خوردن آن صبح ناشتا است. خوردن انار ادرار را زیاد می کند. غرایز جنسی را تقویت کرده و در صورتی که آب آن مصرف شود اسهال را درمان می نماید.

دکتر احسان‎‎ مختار استاد سرطان شناسی‎ دانشگاه‎‎ ویسکانسین‎ و رئیس‎ گروه تحقیقمی گوید که باکشف‎ جدید راه‎‎ دستیابی‎ بـه خواص‎ ضد سرطانی‎ و نحوه‎‎ معالجه سرطان‎ با آب‎ انار هموارتر شده‎ است‎ . متخصصان‎ تغذیه‎ مصرف‎ آب‎ انار را صبح‎ و پیش‎ از صبحانه‎‎ توصیه می‎ کنند.

شما مىتوانید براى معالجه کرم کدو از پوست ، ریشه یا ساقه انار مستقیما استفاده کنید، و باین منظور باید شصت گرم پوست ریشه ى تازه یا گرد خشک آن را گرفته ، شش ساعت در آبخیس نمایید (مقدار آب 750 گرم ) بعد آن را بجوشانید تا حجم آن تقریبا نیم لیتر شود،پس از صاف کردن ، آن را سه قسمت کندى و هر قسمت را به فاصله یک ساعت و نیم میل نمایید و پس از دو ساعت یک مسهل بخورید، و منتظر دفع کرم کدو باشید. مقدار مصرف براى اطفال یک ششم تا یک سوم میزان بالا مى باشد. ضمادى که با پختن پوست و هسته منتهیه نمایید، براى امراض جلدى مخصوصا اگزما مفید است و خارش از بین مى برد.


کلمات کلیدی:خاصیت انار- خواص انار- مزیت انار- انار قرمز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد