دستور پخت سمبوسه



boxa65j5ngagaud54b3h.gif

گردو شکن



http://www.100kala.com/pic/product/600/29-1270913023.jpg


این گردو شکن استفاده می شود برای گردو بادام. شما هروقت بخواهید از مغز های تازه برخوردار میشوید .
این گردو شکن اجازه می دهد به شما که گردو ها را به راحتی و بدون تقلا بشکنید.
طراحی آن به صورتی است که فقط پوسته گردو را می شکند.و مغز ها را به راحتی بیرون می دهد


قیمت: ۳۵۰۰ تومان

کلمات کلیدی: طرز تهیه سمبوسه - طرز پیچیدن نان سمبوسه - آموزش پخت سمبوسه - دستور پخت سمبوسه- درست کردن سمبوسه - طریقه بستن سمبوسه-


مواد لازم:

▪ گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
▪ سیب زمینی آب پز ۳ عدد
▪ پیاز ۱ عدد
▪ جعفری ۳ قاشق غذاخوری
▪ نمک و زردچوبه و فلفل به مقدار کافی
▪ نان لواش ۶ عدد



● طرز تهیه :
 

پیاز را رنده می کنیم و با گوشت مخلوط کرده و در کمی روغن سرخ می کنیم و سپس نمک و زردچوبه و فلفل و یک فنجان آب درون گوشت سرخ شده می ریزیم و گوشت را می پزیم. ( سمبوسه معمولن تند است و فلفل آن را طبق ذائقه خودتان باید اضافه کنید)
سیب زمینی پخته را رنده کرده و با جعفری خرد شده به گوشت اضافه می کنیم . ( من از جعفری خشک استفاده کردم) در صورت تمایل می توانید از قارچ هم استفاده کنید.
نان لواش را که بهتر است کمی خمیر باشد به صورت نوارهای باریکی می بریم و در ابتدا ی نوار از مایه سمبوسه روی نان می گذاریم و بصورت مخروظی آنها را می پیچیمدر ظرف گودی روغن می ریزم و وقتی داغ شد سمبوسه ها را در آن سرخ می کنیم.
برای سبزی سمبوسه می توانید از سبزی های معطر هم استفاده کنید. همینطور اگر تخم گشنیز به آن اضافه کنید خوشمزه و معطر می شود ( تخم گشنیز یک قاشق غذاخوری)
با ۶ عدد نان لواش ۱۸ عدد سمبوسه درست می شود.

طرز پیچیدن نان سمبوسه :

 نان را به صورت مستطیل می بریم و گوشه چپ، مقداری از مواد را می گذاریم. سپس گوشه نان را روی مواد می آوریم. اینطوری یک ضلع مثلث ساخته می شود:



در مرحله بعد باید ضلع دیگر آن را بسازیم. در نتیجه نان سمت راست را روی مواد می آوریم. بدین ترتیب ما دو ضلع از مثلث را ساخته ایم :
اگر دقت کنید، دو ضلع بالایی مثلث را داریم. ولی مثلثمان ضلع پایینی ندارد. در نتیجه میزان نان باقیمانده که در پایین مثلث دیده می شود را از زیر مثلث رد می کنیم تا ضلع سوم ساخته شود :
به این ترتیب سه ضلع مثلث ایجاد شده و ما یک تکه اضافه نان هم داریم. می توانید آن را روی سمبوسه بیاورید. اگر به سمبوسه های حاضری بنگرید، معمولاً یک تکه نان اضافه هم روی آن قرار دارد. به این ترتیب سمبوسه ما برای سرخ شدن آماده است :
ماهیتابه را روی حرارت ملایم و یکنواختی قرار می دهیم و روغن را درون آن می ریزیم. قابل ذکر است که این غذا برای سرخ شدن، روغن زیادی می برد. در نتیجه حرارت را کم کنید تا میزان روغن مصرفی را به حداقل رسانده باشید. اما نگران نباشید. سمبوسه ها خیلی سریع سرخ می شوند.البته در غذاهای مشابه مثل پیراشکی که با خمیر درست می شوند، میزان روغن مصرفی بسیار کم است. (به زودی طرز تهیه پیراشکی نیز گفته می شود.)

همانطور که گفته شد سمبوسه ها سریع سرخ می شوند. مواظب باشید نسوزند. بهتر است آنها را داغ داغ به همراه سس قرمز نوش جان کنید:

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد