روش های کاهش درد عادت ماهیانه (پریود) به روش غیردارویی

دردهای حین عادت ماهانه ی خانم ها یکی از شایعترین شکایات آنها در طول این دوره است. تغییرات خلق و خو و احساس خستگی آنها گاهی بسیار شدید و آزاردهنده است.

اگرچه از میان شیوههای درمانی میتوان به مصرف قرصهای ضددرد، ضدبارداری و ضدافسردگی اشاره کرد که اتفاقا خیلی از خانم ها مصرف میکنند، اما در این مطلب صرفا به توصیههای غیردارویی دکتر مائو، پزشک مشهور طب چین، اشاره میشود.

 

 

 

1- اسیدهای چرب بیشتری مصرف کنید:

مطالعات زیادی نشان داده است که مصرف این اسیدهای چرب که عمدتا در غذاهایی مانند ماهی، آجیلها مثل گردو، بادام و یا دانههایی مانند کنجد وجود دارد، سبب کاهش علایم دیسمنوره (اختلال عادت ماهانه) میگردد.




2- غذاهایی که باید یک هفته قبل از شروع دوره ماهانه مصرف کنید:

یک هفته قبل از شروع عادت ماهانه بهتر است از اسفناج (میتوانید آن را بخارپز کرده و با ماست میل کنید که بسیار هم خوشمزه استتمشک و گردو استفاده کنید.

همچنین از زعفران، رازیانه، ترخون، ترهفرنگی، موسیر، فلفلسیاه، دارچین و پوست پرتقال بیشتری در موقع طبخ غذاها استفاده کنید.





3- دم کرده ی‌ مخصوص بنوشید:

دم کرده ی بابونه، سنبلالطیب و گل گاوزبان، تمشک و سرخولیک در کاهش درد و ایجاد آرامش بسیار موثرند. هریک از این دم کردهها را میتوانید به طور مجزا تهیه و به دلخواه خود مصرف کنید.

لازم به ذکر است که این دم کرده های گیاهی در واقع گنجینههای علم پزشکی شرق است که به ما به ارث رسیده و با مصرف به جای آنها میتوانید بسیار بهره ببرید.





4- مکمل منیزیم مصرف کنید:

بعضی از خانمها به دلیل کاهش منیزیم خون، دچار دردهای پیش از دوره ماهانه میگردند. لذا توصیه میشود، یک هفته قبل از پریود، شروع به مصرف روزانه 500 میلیگرم منیزیم به علاوه 50 میلیگرم ویتامین B6 کنید که در کاهش درد و گرفتگیهای زیر شکم بسیار مفید است (البته تحت نظر پزشک).




5- فهرستی از غذاهای حساسیت‌زا را برای خودتان تهیه کنید:

حتما تا حالا متوجه شده اید که یک هفته قبل از پریود، به بعضی غذاها حساسیت و واکنش نشان میدهید که گاهی سبب تشدید ناراحتی شما در طول دوره ی ماهانه میگردند. لذا به شما توصیه میکنیم تا فهرستی از این غذاها را تهیه نموده و در دورههای بعدی، از مصرف آنها خودداری کنید.





6- از تمرین‌های ورزشی و ذهنی غافل نشوید:

بر خلاف گذشته که توصیه به استراحت می‌شد، در طب چینی انجام ورزش‌های بدنی و ذهنی آرام و در حد متوسط توصیه می‌گردد (مانند ورزش‌های تایی‌چی، یوگا) که سبب می‌شود تا شما در آرامش و تعادل بیشتری به سر برید.




7- مصرف نمک و کافئین را محدود کنید:

ممکن است شما نسبت به خوردن این مواد میل زیادی داشته باشد، اما باید بدانید که در تشدید مشکلات شما بسیار موثرند و اگر واقعا نمی‌توانید در برابر آنها مقاومت کنید، حداقل مصرف متوسط و کمی ‌از آنها داشته باشید.





8- نفس عمیق بکشید:

مواقعی که بسیار کلافه و مضطرباید، پنج بار از راه بینی نفس عمیق به درون بکشید و بیرون دهید. خواهید دید که در تخفیف درد و علایم شما بسیار موثر است.


گوش پاکن چراغدار

گوش پاکن چراغدار

گوش پاکن چراغدار به همراه سه سر برای کسانی که همیشه مشکل تمیز کردن گوش داشتن و همچنین کودکان شما که به راحتی می توانید آن را ضد عفونی کنید کاری که با گوش پاکن های معمولی نمی توان کرد و کاملا به صرفه برای شما چون برا ی مدت طولانی می توانید از آن استفاده کنید و چراغ داخل گوش شما را روشن خواهد کرد و راحت تر می توانید از آن استفاده کنید
محصول جدید سال 2009

قیمت:4200تومان

خرید پستی:برای خریدگوش پاکن چراغدار ، ابتدا پس از کلیک روی دکمه زیر و پر کردن فرم خرید پستی، سفارش را درب منزل یا محل کارتان دریافت کرده، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. برای مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد